Cultura organizationala de tip MARKET mai 17, 2022

Un loc de munca nou, intro companie noua, implica fara doar si poate, integrarea ta in cultura organizational a acelei companii.

Cultura organizationala consta intrun set comun de credinte, valori si comportamente cu privire la modul în care managementul  si angajatii considera ca trebuie directionata afacerea respectiva. Ca nou angajat vei intra în contact cu acest set cultural si îl vei adopta gradual.

Acesta este al treilea articol, dintr-o serie de 4 articole, in care descriu 4 mari categorii de culturi organizationale, astfel incat, avand aceste informatii, sa poti analiza si alege viitorul angajat si din acest punct de vedere. Unele culture organizationale se vor potrivi mai bine cu valorile si stilul tau, iar altele se vor potrivi mai putin sau deloc.

Cele 4 tipuri de culture organizationale sunt:

  • Cultura organizationala de tip CLAN sau familie
  • Cultura organizationala de tip ADHOCcratic
  • Cultura organizational de tip PIATA
  • Cultura organizationala de tip IERARHIE

Detaliem in acest numar cultura organizational te tip Market – sau  PIATA.

  • Este specifica organizatiilor foarte focusate pe rezultate.
  • Oamenii sunt competitivi si focusati pe obiective.
  • Leaderii sunt: determinati , competitivi, vorbesc mereu despre rezultate, duri si au asteptari foarte mari
  • Liantul organizatiei este dorinta comuna de a castiga
  • Reputatia si succesul si competitia interna sunt importante
  • Valorile comune: cota de piata, stabilirea de targete, atingerea targetelor, profitabilitate.
  • Eficenta inseamna: a fi un competitor important,  agresiv, ce nu pierde clientul din vedere.
  • Strategia de imbunatatire a calitatii: intelegere nevoilor clientilor, metrici privind nevoile si preferintele clientilor, imbunatatirea productivitatii, crearea de parteneriate externe, cresterea competitivitatii, implicarea clientilor si a furnizorilor.